Samsung BD-C6600

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung BD-C6600 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Maikel83 18-11-2010
Geschreven voor: Samsung BD-C6600

Na een super snelle levering (binnen 12 uur) snel aan de slag gegaan met deze speler. Alle bekende formaten speelt hij zonder problemen af echter is er 1 nadeel waar meerdere Samsung producten mee kampen: ondertitels bij bestanden zoals MKV e.d. Op internet is er veel over te vinden maar oplossingen schijnen er helaas niet te zijn. Wat ik zelf tot op heden geprobeerd heb:

- Slechts 1 ondertitel in de MKV container
- Ondertitel als SRT (zelfde bestandsnaam) bijgevoegd
- Opslaan als in notepad met de codering op ANSI
- Verschillende instellingen op de speler zelf

Helaas lijkt niets te werken dus mocht iemand een oplossing hebben hoor ik het graag.

Al met al dus een goede speler al mag de ondersteuning van ondertitels wel een stuk beter!

Paff 02-06-2012

Het probleem met ondertitels met .mkv bestanden is niet iets van Samsung zelf... ook andere merken (en tv's) hebben hier moeite mee (bijvoorbeeld LG)

Bakkertje13 17-11-2010
Geschreven voor: Samsung BD-C6600

Heb de speler nu ruim een maand icm een Samsung LE40C530 tv en ben er erg tevreden over. Het beeld is super strak en vol kleur, al merk ik bij normale dvd's geen verschil met m'n vorige (5 jaar oude) dvd speler.

Over het geluid kan ik niet veel zeggen, aangezien ik tv-speakers gebruik en die nou niet bepaald geschikt zijn om het uiterste uit de speler te halen. Ik heb geen optie gevonden om geluid iets eerder of later af te spelen. (wel voor srt files)

Alle dvd's die ik tot nu toe geprobeerd heb (Blu-Ray, normale en gebrande dvd's) worden zonder problemen afgespeeld. Het laden van Blu-Ray's duurt hooguit 15 seconden, maar meestal komt het FBI plaatje al veel eerder in beeld. Ik heb geen cd's geprobeerd, maar die zullen ook wel afgespeeld worden.
Het afspelen via usb werkt prima. De meeste mkv files (tot nu toe 3 niet) worden zonder problemen afgespeeld en ook ondertiteling werkt goed (mits deze apart als srt file in de zelfde map staat als de mkv file en dezelfde naam heeft). Er is ook nog een optie om de ondertiteling een paar seconden eerder of later af te laten spelen, zodat alles synchroon loopt.
Foto's en mp3's gaan ook goed, al duurt het laden van een foto wel een aantal seconden.
Merkte vandaag dat een mkv file van meer dan 8 gig schokkerig van een usb stick wordt afgespeeld. Maar dezelfde film speelde wel feilloos vanaf een externe HD (3,5 inch NTSC indeling).
Vanaf je pc via wifi iets afspelen werkt niet altijd even goed. De ene keer werkt het prima, en worden mp4's, en zelfs mkv's afgespeeld, maar een andere keer heeft alles ineens een verkeerde bestandsindeling. Hier kan Samsung nog wel wat verbeteren. Heb verder nog geen andere type files geprobeerd.
Al die internet tv dingen gebruik ik niet, maar ik heb het wel ff uitgeprobeerd en het werkte wel aardig, een beetje traag en het typen gaat niet lekker soepel.

Het apparaat werkt vrij makkelijk. (op dat typen en vanaf je pc streamen na) Bij het eerste gebruik was er snel wifi verbinding en was er meteen een update beschikbaar. Duurde ff, maar 't ging goed. Voor de rest gewoon plug en play.

Het apparaat ziet er strak uit, en past goed bij de tv. Het is trouwens wel een vlekkenmagneet en ook stof zie goed liggen. Verder niks op aan te merken.

Over de degelijkheid: het is geen blok beton, dus een beetje rustig aan doen is niet teveel gevraagd.
Het apparaat is niet zwaar en voelt een beetje hol en plastic aan. Maar als je met beleid een dvd'tje plaatst of een usb-stick erin plopt moet ie het wel een tijdje volhouden.

Al met al dus een prima speler, zeker voor normale dvd's en blu-ray's.
Als mediaspeler is ie voor mij prima, maar als je allerlei exotische bestandsformaten wil afspelen, is een 'echte' mediaspeler of mini-pc een beter optie.

theo0694 01-08-2010
Geschreven voor: Samsung BD-C6600

Sinds een aantal dagen in bezit en ben zeer tevreden. Laad blue ray erg snel in en ook het internet tv werkt erg goed. Tevens USB werkt erg goed. speelt Divx in iedergeval zonder schokken af.

GVI68 19-05-2010
Geschreven voor: Samsung BD-C6600

Heb deze speler gekozen om een aantal specifieke redenen:

- Ik heb een Samsung LCD (LE40A656) waardoor Anynet+ werkt;
- WLAN;
-Internet@TV.

De beeldkwaliteit van met name DVD (upscaled naar 1080P) is goed. Beter dan via mijn vorige DVD speler van Samsung, de 1080P9. Weergave van Blu-Ray is uiteraard ook goed, maar ik krijg er geen "wow" ervaring van in vergelijk met de beeldkwaliteit van upscaled DVD.

Anynet+ werkt goed tussen m'n LCD en deze speler. Met de meegeleverde afstandbediening kun je beide apparaten goed bedienen. En bij inschakeling van de speler schakelt de TV keurig over naar de juiste HDMI ingang.
Zou fijn zijn als Anynet+ ook zou werken op de UPC HD DVR, maar helaas.

Ingebouwde Wlan aansluiten op m'n thuisnetwerk was zo gepiept en werkt perfect. De speler haalde gelijk een softwareupdate binnen en de Internet@TV apps.
YouTube filmpjes via de speler kijken etc gaat heel goed. Bediening via de afstandbediening is natuurlijk minder makkelijk dan via een toetsenbord. Zou handig zijn als dat mogelijk zou worden.

Geluidskwaliteit is voor mij in orde. Ik gebruik geen Surroundset, maar gewoon de speakers van de LCD.

Het enige nadeel van deze speler zijn de geluiden die uit het apparaat zelf komen, met name bij het afspelen van Blu-Ray discs. De "aandrijflijn" is (te) duidelijk hoorbaar, zeker als er stille passages zijn in de film. Ook het openen en sluiten van de dics lade gaat met een flinke klap gepaard.